De Wereldhavendagen 2014 online: een bereik van meer dan 10 miljoen mensen
Met 450.000 bezoekers waren de Wereldhavendagen weer populair dit jaar!
Naast dit grote aantal bezoekers offline werd en ook online het nodige gepraat over dit mooie evenement.
Een klein onderzoek laat zien dat er online meer dan 7.000 berichten waren over de havendagen.
Dat klinkt niet veel (nog geen 2% van het totaal aantal bezoekers). Maar, het potentiële bereik van deze berichten is meer dan 10 miljoen mensen!
Benieuwd waarover gepraat wordt? De Karel Doorman was erg populair, net als het vuurwerk. Maar het was ook ‘gezellig’ en ‘druk’.
Wanneer je kijkt naar alle online berichten (social media, fora en andere webbronnen) werd er natuurlijk door de Wereldhavendagen zelf het meeste gecommuniceerd. Maar ook de bezoekers waren zeer actief. Zo was @Tribbleslayer_1 een goede nummer 2 en droeg ook de Wijkagente Myrna Sepers actief bij:
Kortom, ook online gebeurde er genoeg tijdens de #Wereldhavendagen. Je kunt er niet meer omheen: een bereik van 10 miljoen mensen, dat past niet zomaar in een stand op de kade!
(Gemeten met behulp van Obi4Wan)
De havendagen zijn een super leuk evenement en zeer goede promotie voor de sector!
Hoi Frits, Inderdaad een goede promotie voor de sector, ook online.